MakeupRSaveti

MakeupRSaveti

25 March 2013

Oporavak suve i oštećene kose

Nakon ćaskanja i razmene iskustava sa Di (verovatno svi znate i pratite njen blog), rešila sam da i sa vama podelim kako sam oporavila kosu nakon godina maltretiranja. Farbam se nekih 8 godina, to farbanje je uključivalo kako prelaz u skroz tamnu, gotovo crnu boju, tako i blajhanje. Ono što je mojoj kosi najmanje prijalo je ovo poslednje. A isto tako se nisam uopšte ustručavala da koristim fen, presu, da perem kosu svaki drugi dan... Bila sam jednom rečju nemilosrdna. I onda sam prošle godine konačno uvidela u kakvo sam stanje dovela kosu, koja je nekada mogla da se poredi sa grivom, a sada je izgledala kao neka olinjala požutela mačka. Nekako kad se nešto potepeno dešava (kao kad postepeno uništavate kosu), to prođe neprimetno i privikavate se. Ali nisam baš bila presrećna zbog žute olinjale mačke, zapravo sam se mnogo uplašila, pa sam rešila da preduzmem odlučujuće korake. Pridržavam ih se već 6 meseci i sada ljudi obožavaju da mi pipkaju kosu jer je mekana i neuporedivo sjajnija.
Ono što me najviše zabrinulo je što mi je kosa ludački opadala. Kako sam rešila taj problem, potanko sam objasnila u ovom videu:

Pored svega ovoga navedenog u videu:

1. Skratila sam krajeve koji su bili previše oštećeni i nije im bilo pomoći. Neke devojke "kažnjavaju" sebe kada unište kosu i skrate je mnogo. Nema potrebe za tim, recite frizerki da skrati "koliko mora" .

2. Ranije sam prala kosu svaki drugi dan, jedna frizerka mi je rekla da je to jedan od glavnih razloga isušivanja kose, jer je non-stop "u šamponu". Tako da sam pranje smanjila na dva puta sedmično. 

3. Vratila sam svoju prirodnu boju kose. Ranije mi je bila blajhana plava, pa sam prefarbala u smeđu i sada se farbam u razmacima od nekih 2 i po meseca, čisto da osvežim boju.

4. Zaobilazim presu za kosu u širokom luku. Ako nekad i posegnem za njom, obavezno koristim neki preparat za zaštitu od toplote. I uvek se pokajem kada koristim presu jer mi nenormalno suši krajeve.

5. Koristim litarske šampone, jer prošle godine sam se videla sa drugaricom iz srednje koja je ranije imala 3 dlake u 2 reda, a sada ima gustu kosu skoro do guze i rekla mi je da je to tajna njene duge kose. Znam da ima protivnika ovih šampona, ali meni su odlični!



6. Glavni trik za mekanu i lepu kosu: sat, dva pre pranja(nekada i veče pred pranje kose), nakvasim krajeve mlakom vodom, a onda nanesem masku ili balzam, smotam u punđicu i onda operem kosu!

7. Naizmenično, nakon svakog pranja, u zavisnosti od toga šta sam pre pranja stavljala, koristim balzam ili masku.
Najbolji blazami za moju jadnu kosu: Oriflame Milk & Honey balzam i već pominjani Garnier balzam sa avokadom i uljem karite.

Omiljena maska (a nema koju nisam probala): Dahlia Anti breakage maska za kosu
Iako na njoj piše da se drži 3 minuta, ima neuporedivo bolji efekat ako se drži duže (15ak minuta).

8. Kada operem kosu, sačekam da se negde oko 80% prirodno osuši, zatim nanesem Balea mleko, koje sam takođe pominjala, a onda fenom i četkom oblikujem kosu i osušim do kraja, a nekada skroz prirodno.
9. Nakon što mi se kosa osuši, na krajeve nanesem ili Avonov serum sa arganovim uljem ili Nuxe ulje.


I to je to (mislite u sebi, malo li je)... Šta ću kad sam dovela do toga da sada moram da se toliko trudim, sama sam kriva.

Izvinjavam se što je post ovako dugačak, ali se nadam da će biti od koristi, želela sam da bude temeljno.

Ako želite da vidite kako sada negujem kosu, pogledajte ovaj video na mom YouTube kanalu:


U kakvom je stanju vaša kosa? I kako je održavate?

48 comments:

  1. Blago tebi ako mozes dva puta nedeljno da peres kosu...Meni se uzasno masti...Pustim je 3 dana samo ako nigde ne izlazim :)
    Koristim Afroditin sampon od belog luka i savrsen mi je :D
    A Avonove kapi bih probala kad potrosim Loreal koje imam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa vidi da je vezuješ, praviš neke frizurice, punđe... Slažem se za beli luk, oduševljena sam! Probaj, pa mi javi kako ti se čine :) :*

      Delete
    2. A taj sampon od belog luka nece da izazove perut?! Ja ga merkam vec neko vreme,ali nikako da se odlucim da ga kupim kao da kosta sto novaca,pa i da pogresim..Ali sve se bojim da mi ne krene perut od njega jer na drugom mestu ima taj ozloglaseni SLS.. A ja kao znam sta je to... :)

      Delete
    3. Meni svi sem njega izazivaju perut, dok mojoj sestri on izaziva perut, pa ne mogu ništa da ti garantujem :) Ma da, ako ti ne bude odgovarao, prosledi nekome ili potiri pod, lepo miriše :D S je za super, L je za lep, S je strava :D :D :D :D Ni ja ne znam :D :D I nije me briga, iskreno, mojoj kosi baš prija, ovi drugi "kvalitetni" mi uništavaju teme...

      Delete
  2. Ne znam da li si probala Macadamia preparate za kosu? Meni je to nesto najbolje sto sam ikada probala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nisam, moraću da probam, pošto već dugo koristim ove proizvode, pa verujem da će mojoj kosi prijati da malo promenim!

      Delete
  3. Evo recept za savrsen sampon, za gustu i zdravu kosu

    Šampon od koprive (običan litarski)
    Pantenol 100 ml (vodeni rastvor)
    Kapi od koprive 30 ml (jedna bočica)
    AD kapi, vodeni rastvor (jedna bočica)
    Ricinus ulje 50ml
    U 750 ml šampona od koprive, umešati celu bočicu pantenola 100 ml, celu bočicu koprivinih kapi 30ml, celu bočicu AD kapi i ricinusovo ulje (ko ima prirodnu, netretiranu kosu neka stavi pola bočice ricinusa, a ko ima farbanu suvu kosu, neka stavi celu bočicu).

    Magdalena da li si izbeljivala zube i kojom metodom? Bas su ti lepi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Čula sam za ovaj šampon, baš ću da ga smućkam ovih dana, imam većinu sastojaka, samo da dokupim ad kapi, hvala za recept!
      Nisam izbeljivala, koristim obične paste za zube, ali ih perem svaki čas, čim nešto pojedem ili popijem(a da nije voda), malo sam manijak po tom pitanju :) Ali ne radim to zbog belih zuba, nego mi smeta bilo koji ukus u ustima :) Hvala!

      Delete
  4. Zanimljiv post, volim da čitam o kosi :)
    Kada bih ja rekla frizerki da skrati koliko mora ostala bih sa 10 cm kose :( Moja kosa je očito sasvim različita od tvoje, za mene bi pranje dva puta nedeljno bilo često, to Baleino mleko mi slepi kosu, a Garnier regenerator nije dovoljno jak da je raspetlja :( :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Au, baš je zanimljiva ta tvoja kosa... Ali nadam se da si našla nešto što ti odgovara!

      Delete
  5. Iako je nisam zadovoljna svojom kosom, meni frizerka uvijek kaže da imam predivnu i zdravu kosu. Ukratko, trudim se koristiti samo ono nužno, a to je Vichy Dercos šampon, Gliss regenerator i ponekad ovaj Avonov serum. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nadam se da ću i ja uskoro svesti negu kose na 2, 3 proizvoda :) Izgleda da nisam jedina samokritična :D

      Delete
  6. Super koristan post kao i saveti i preporuke!
    Za Nuxe ulje sam čula sve same preporuke!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, Prase :*
      Da, baš je dobro i mnogo mi se dopada kako miriše (meni je to najvažnije :D).

      Delete
  7. Bas mi je drago sto si odlucila da napravis post o ovome. Ja sam nabavila sve, osim Nuxe ulja, ali dobro bice prilike nabavicu vec :D.. Krecem u akciju,slikacu ovih dana moju mucenu kosu da bih posle imala ono cuveno before-after :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rekoh, možda nekom pomogne. Nisam ni sumnjala da ćeš zabeležiti u vidu fotografije :D Taman za nekih godinu dana da te pozovu da glumiš u filmu Zlatokosa :D

      Delete
    2. Hahhaha, svi me zezaju bukvalno istom recenicom :D `nisam ni sumnjala/o da ces slikati` :D :D. :****

      Delete
    3. Baš smo svi zli :D Ako, samo ti fotkaj i neguj kosu, posle ćeš nam biti krivo kad uporedimo sa after-om ;)))

      Delete
  8. E i meni je taj Garnierov balzam omiljeni. Mada omiljena maska mi je ipak Macademia. Ja bi volela da imam vremena da pustim kosu da se prirodno susi, ali uglavnom je perem jako kasno posle treninga i samo zelim da je sto pre osusim i da legnem da spavam. :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moraću definitivno da probam tu masku, nadam se da će mi odgovarati. Verovatno bih i ja tako da treniram :)

      Delete
  9. Sjajan post,vrlo koristan!Moja kosa je ostecena,ali daleko od suve,jako se brzo masti! Ali i ja imam neke "rituale" koji mi pomazu i bas planiram post o tome.Dobri su mi Garnier balzami,bas mi odgovaraju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :) Odlično, jedva čekam, nisi odavno pisala, a to me baš interesuje!

      Delete
  10. Super post :) Probala sam ove litarske šampone ali oni mi užasno isuše kosu, uopšte mi ne odgovaraju. Takođe Garnier mi ne odgovara, ni šampon, ni balzam, ni maska... I ja koristim Dahlia masku i stvarno je odlična!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eto, ne prijaju svakome iste stvari... Bar nešto zajedničko dan nam odgovara :D

      Delete
  11. Stvarno odlicni saveti :) Dugo sam koristila litarske sampone i stvarno su odlicni i znam te ljude koji hucu na pomen litarskih sampona.. Pre jedno 2 godine sam peglala kosu non stop i cuvala je u smislu da sam stavljala pakovanja, koristila ulja, ampule za kosu i isla kod frizera redovno, na svakih mesec dana i pita me ona jednom jel se peglas i ja kazem da i pitam oce da mi steti, ona kaze VIDECES i evo sad vidim, a nisam joj verovala.. Kosa mi se dosta proredila, a ja nikad nisam imala nesto gustu kosu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bolje se feniraj, isti efekat možeš da postigneš kao uz pomoć prese, a manje pržiš kosu. Samo malo provežbaj i videćeš :)Presa je zlo. Jedan frizer je mojoj sestri pomirisao kosu i rekao: "Koristiš peglu!" jer kosa miriše sprženo :/ Tako da, bežimo od prese :D

      Delete
    2. Nemam vise presu u kuci, tako da mi je samo i ostala ta opcija feniranja :D Da, presa je definitivno zlo :D

      Delete
    3. Taman nisi u iskušenju :D

      Delete
  12. Kako si samo slatka! Super saveti, ja srecom nemam problema sa kosom, moja je hvala Bogu nalik na konjsku grivu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)) Blago tebi, nadam se da ću uskoro i ja moći to da kažem :))

      Delete
  13. Odlican post! Ja def. mogu da preporucim Garnier i Schwarzkopf. Garnier mi je spasio kosu kada je krenula da opada, jer je bila jako ostecena, pre par godina, a Schwarzkopf ju je onako isusenu regenerisao. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! Meni jedino garnier šamponi ne odgovaraju, sve ostalo je odlično! Schwarzkopf sam slabije koristila, ali ako kažeš da dobro regeneriše... Hmm :)

      Delete
  14. Magi blago tebi, ja kosu perem bukvalno svaki drugi dan, jer se prebrzo masti, a pored toga i opada, i ostecena mi je...tako da imam problem, znam da se cescim pranjem jos vise masti, ali ne mogu da podnesem kad mi je masna kosa. Bas sam danas gledala ove litarske sampone, pa se razmisljam da uzmem taj od belog luka ili onaj od koprive i pantenola, da nisi taj probala?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probala sam oba, mislim da će ti više prijati od luka ;)

      Delete
  15. Lep post! :) Svidja mi se!

    ReplyDelete
  16. Divna si. Ovo je jako koristan post, kao i video. I sve sto si rekla je tako. Najbolje savete uvek dobijamo od onih koji su pouceni losim iskustvom.

    Ja imam blog o nezi kose, pa ko zeli moze da ga poseti. http://zdravakosa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. AnonymousJuly 27, 2013

    This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  18. Ja sam takodje emotvno vezana ka kosu. Medjutim, u zadnje dvije godine, konstantno mi opada kosa, da li od stresa ili od neceg drugog,ne znam, u glavnom u porodici imaju svi jaku i gustu kosu. Molim vas ako imate nek savjet napisite mi :/ Hvala.

    ReplyDelete
  19. Ja sam takodje emotivno vezana za kosu. Medjutim, zadnje dvije godine konstantno mi opada kosa, da li od nekog stresa, ne znam.U mojoj porodici svi imaju jaku i gustu kosu, a jaaa :(((((((( . Molim vas ako imate neki dobar savjet, recept, napisite mi. Hvala

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zoko, pogledaj video na tu temu na mom youtube kanalu.

      Delete
  20. AnonymousJuly 09, 2014

    Gde mogu da nabavim Nuxe ulje?

    ReplyDelete
  21. Pozdrav, super post i mene zanima gde može da se nabavi Nuxe ulje. hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najavljivali su da će doći kod nas, za sada znam da ima u Hrvatskoj...

      Delete
  22. tigi bed head leave in crveni, level 3 je najbolji regenerator za jako ostecenu kosu. Farbala sam kosu svaki mesec u drugu boju, imala pramenove, sivu boju, pa na kraju izblajhanu kosu, jedino resenje je bilo da je skratim do brade i da je ofarbam u braon, moju boju i da je negujem,ne peglam(inace sam je svaki dan i prala i peglala).Drzala sam je non stop vezanu, uzasna je bila, blans je izbijao preko smedje. Onda sam pocela da koristim sampon sa pantenom itd i staavljala ricinusovo ulje, cickovo, maslinovo, maske sa medom i maslinovim uljem,jajima i uzela sam regenerator bed head tigi 3, sprej za zastitu od toplote isto profesionalni cat walk ili bilo koji bed head(svi su dobri), pa neki sprej za hidrataciju. I nisam vam rekla koristila sam jedno vreme, god dana , rouge proizvode za teme glave, neke kapi i sampon. Kosa mi je postala jako gusta , bujna, i mnogooooo je porasla, pre su mi svi rekli kako mi je ostecena, nemoj da je peglas vise, bas si je unistila. A DANAS SVI JAO BAS TI JE LEPA, HOCU I JA TAKVU,pa koje sampone koristis, jel je peglas. A ne peglam je uopste(mozda 2 puta godisnje kad imam neku svadbu recimo ili neku svecanost i da je ne bih fenirala previse) samo je feniram, kupila sam keramicku cetku,fen sa jonima, 2200 w pa brzo zavrsim.I da , bila sam kod jedne frizerke da me isfenira i pitala me zena da li imam keratin na kosi jer je jako zdrava i lepa. :) tako da, eto.mozda vam nesto znaci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala, verujem da će značiti i devojkama koje pročitaju komentar. Pozdrav :)

      Delete